En weer liggen er blaadjes op de rails of was de rijp op de bovenleiding net te laat ingeschat waardoor de treinen de dienstregeling vaarwel zegden. Als je het op de keeper beschouwt valt het allemaal reuze mee volgens de NS, maar ja, het regent ook bijna nooit als je met de fiets gaat. Zelf heb ik meer dan 30 jaar naar Arnhem getreind. Ook toen het station verbouwd werd. Ook toen wist de NS dat het wel enige tijd zou duren, en dat hebben ze een aantal keren herhaald. Oké, uiteindelijk is het wel mooi geworden.

Soms kwam de trein op een ander perron aan dan normaal, was je even uit je doen. Soms vertrok hij van een ander perron en dan mocht je van geluk spreken dat je het omroepbericht goed verstaan had. En heel soms stopte de trein niet en bleek het een foutje van de machinist te zijn. Op dat moment keek je even raar op en lachte je het weg. Kan gebeuren denk je dan.

De trein staat momenteel ook weer wat meer in onze belangstelling. Als we gaan wandelen met onze kleindochter richting het dorp, komen we over het spoor. En dan maar hopen dat twee treinen bijna gelijktijdig passeren, een van links en een van rechts. Een happening op zich voor onze kleindochter. Onlangs keerden we terug uit het dorp en net toen we overstaken zagen we in de verte een trein aankomen. Snel even terug gelopen voor een betere treinbeleving en al vlug gingen de spoorbomen dicht. De trein van rechts was in een vloek en een zucht voorbij maar de trein van links deed het rustig aan. Vlakbij gekomen knipperde hij even met zijn lichten. Bedankt machinist, je maakte de dag tot een feestje voor onze kleindochter.

Maak jouw eigen website met JouwWeb